Yngve Lilledrange

Kvalitetssjef, Stabsseksjon

Yngve Lilledrange

Yngve er kvalitetssjef og har ansvaret for høyskolens kvalitetssystem. Han skal legge til rette for, og bidra med støtte til, det systematiske kvalitetsarbeidet i administrativ og faglig styringslinje.

Bakgrunn

Utdanning

• Master in Marketing Management with Honours
  • Graduate Certificate in Education Studies, Educational Leadership and Administration

Tidligere erfaring

• Kvalitetssjef ved Høyskolen Kristiania
  • Leder for etter- og videreutdanning, USN Handelhøgskolen
  • Leder - høyere utdanning, Ungt Entreprenørskap Norge

Jobber med

• Sikre at høyskolens systematiske kvalitetsarbeid er i tråd med kravene i lover og forskrifter
  • Ansvar for høyskolens kvalitetsportal med tilgang til verktøy og dokumentasjon i kvalitetsarbeidet.
  • Oppfølging av utvikling og bruk av prosess- og rutinebeskrivelser i faglig og adm. styringslinje.
  • Rapporteringsprosessen fra emne- til institusjonsnivå. Utarbeidelse av årlig kvalitetsrapport.
  • Kvalitetssikre og utvikle kunnskapsgrunnlaget som rapportering og analyser bygger på.
  • Sikre at studentundersøkelser og -evalueringer er relevante og har en sentral rolle i kvalitetsarbeidet.
  • Ansvar for kunnskapsutvikling og opplæring innen kvalitetsarbeid i organisasjonen.
  • Bidra i strategiarbeid og virksomhetsstyring med fokus på utdanningskvalitet.
  • Bidra i innovasjonsarbeidet og utvikling av nye studieprogram.