blide studenter ved oslo nye fagskole

Hvordan er det å være nettstudent hos Oslo Nye Fagskole?

Å være nettstudent ved Oslo Nye Fagskole (ONF) gir deg friheten til å forme din egen utdanningsreise og tilpasse læringen til dine behov.

Du får fleksibilitet i tid og sted

Vi vil at du skal kunne studere når du vil og hvor du vil, tilpasset jobb og privatliv. Derfor er våre studier helt digitale og du kan levere eksamen digitalt når det passer deg -  så lenge det er innen fristen for det semesteret du er påmeldt. Dette betyr at du selv kan bestemme i hvilket tempo du skal studere.

Hos oss er det heller ingen fastsatte tidspunkter for undervisning du må møte opp til, og alt du trenger å lære finner du lett tilgjengelig i vår læringsplattform Qybele når du trenger det. Vårt veiledningsteam vil hjelpe deg gjennom din læringsreise og være der for deg når du trenger det.

Du lærer praktiske ferdigheter

I dagens arbeidsliv er det stort behov for utøvere med praktisk yrkesrettet kompetanse. Hos ONF får du derfor erfaring og kunnskap som er direkte relevant for en bestemt yrkeskarriere, enten du vil jobbe som UX-designer, frontend-utvikler eller fasilitator for produktutvikling - eller noe annet. Som student hos oss vil du derfor gjøre praktiske oppgaver, og sammen med våre fagansatte, bransjenettverket og medstudenter skal vi løse reelle problemstillinger. Dette gir deg muligheten til å knytte det du lærer til virkelige situasjoner, noe som vil gi deg stor verdi i arbeidslivet.

Studier tilpasset dine behov

ONF har dyktige ansatte med lang fartstid i bransjen som støtter deg gjennom studiene og inspirerer til læring og mestring. Våre fagansatte legger vekt på å gi deg en trygg og forutsigbar studiehverdag ved å være aktivt involvert i din læringsprosess.

Studiene våre speiler arbeidslivet du skal ut i, og vi tilbyr derfor varierte læringsopplevelser med videoer, diskusjonsgrupper og praktiske oppgaver. Vi hjelper deg med å øke din bevissthet om hvordan du lærer best gjennom refleksjon og erfaringsdeling. Dette gjør studiene mer engasjerende og tilpasset dine behov. Etter å ha fullført studiene hos oss, ønsker vi at du går ut i arbeidslivet med fornyet inspirasjon og læringsglede.

Vi sørger for nærhet til bransjen

Våre utdanninger og korte emner er sømløst koblet til yrkeslivet, ved at bransjeaktører både utvikler utdanning sammen med oss og deltar aktivt i læringsaktivitetene. ONF jobber altså tett med bransjen og du vil treffe representanter fra yrkeslivet gjennom hele studiet. På denne måten er du sikker på at ONF alltid leverer tidsrelevent kunnskap som bransjen trenger. Enten det handler om det grønne skiftet, digitalisering av offentlig sektor eller den kommende eldrebølgen – sammen med bransjen forbereder vi deg på det som kommer. Øk din kompetanse i tråd med samfunnsendringene.

Velkommen til Oslo Nye Fagskole!

Søk på studier ved ONF

Les mer om Oslo Nye Fagskole