Nora Celine Warholm Essahli

Høyskolelektor

Portrett av Nora

Nora jobber som høyskolelektor i statsvitenskap. Hun er ansatt under studieåret 2023-2024. Før dette jobbet hun med spørreundersøkelser og annen dataanalyse i Fagforbundet. Nora har master i sosiologi fra Universitetet i Oslo, hvor hun fordypet seg i sosial ulikhet og politisk sosiologi. Der jobbet hun også seminarleder og vitenskapelig assistent i et forskningsprosjekt.

• 2019-2021: Master i sosiologi, UiO
  • 2016-2018: Bachelor i sosiologi, UiO
  • 2014-2014: Årsstudium i likestilling og mangfold, NTNU

Jobber med

• Forskningsmetode
  • Statistikk

Utvalgte publikasjoner

Essahli, N. C. W. (2023). Bokanmeldelse: Sin egen ulykkes smed. Sara Ahmed, Gledesdrepende essays.Oslo: Cappelen Damm Akademisk 2021.

Warholm Essahli, N. C. (2021). Aggressiv ikke-vold for vår tids politiske kamper. Judith Butler, The force of non-violence. Oslo: Cappelen Damm Akademisk 2021.

Annet

Faglige kompetanseområder

Sosial ulikhet, politisk deltakelse, likestilling og mangfold, statistikk og kvantitative metoder