En av forelesningssalene ved STG i Firenze, med store fresker i taket.
School of Transnational Governance holder til i et gammelt Medici palass i Firenze sentrum, hvor det er 500 år gamle fresker i taket i forelesningsrommene. Foto: Privat

Var gjesteforsker i Firenze

I oktober var professor Kjetil Tronvoll tilknyttet som gjesteforsker ved School of Transnational Governance (STG) ved European University Institute (EUI) i Firenze, Italia.

Publisert i Forskningsaktuelt Mandag 13. november, 2023 - 08:44 | sist oppdatert Mandag 13. november, 2023 - 08:53

Under sitt opphold i Firenze, samarbeidet Kjetil med professor Mehari Taddele om å analysere den politiske utviklingen i Etiopia og på Afrikas Horn.

Kjetil foreleste også om selvbestemmelsesrettigheter i en afrikansk kontekst for Young African Leaders' Fellowship-programmet ved STG. ONH er i samtaler med STG/EUI om et nærmere forsknings- og undervisningssamarbeid, særlig rettet mot godt styresett og fred- og konfliktprosesser på det afrikanske kontinentet. EUI har et stort forskningsmiljø og et partnerskap vil bidra til å styrke ONH sine forskningskapasiteter.

Les mer om Kjetil og hans forskning her