Internship på ernæringsstudier

Få praktisk erfaring i studietiden og finn ut mer om hva og hvor du vil jobbe. Et internship gir deg også verdifulle kontakter, ettertraktet arbeidserfaring og styrker CV’en din, så du kan få den berømte foten innenfor.

En unik erfaring

I Norge er internship lite benyttet innen vår fagtradisjon, særlig på bachelornivå. Dette har vi gjort noe med, vi ønsker at så mange studenter som mulig skal gjennomføre praksisperioder ved relevante bedrifter, institusjoner og organisasjoner.

Gjennom vår internship-ordning har du mulighet til å anvende de faglige og teoretiske kunnskapene fra fagene i en mer praktisk hverdag. Du opparbeider deg viktig erfaring, kompetanse og bekjentskaper som fremtidige arbeidsgivere vil ønske velkommen. Godkjente internship gir studiepoeng og git rett til støtte fra Lånekassen, på lik linje med øvrige emner.

Les om Elena Maria Hanssen og Karina Salte Stokkeland som var på internship i Tanzania.

Adgangsregulering og omfang

Vi kan finne praksisplass eller så kan du søke om et eget som er relevant for studiene. Internship er forbeholdt programstudenter og kan derfor ikke tas som enkeltemne, du kan velge det som valgemne i siste året på bacheloren.