Beredskap

Her finner du viktige telefonnummer og informasjon om nyttige apper dersom det skulle oppstå en situasjon.

Akutt situasjon på campus

Dersom det oppstår en akutt situasjon kan du komme i kontakt med oss utenom våre vanlige åpningstider via Securitas.

Securitas: +47 23 22 64 89

Obs! Dersom det gjelder eksamen må du kontakte oss innenfor ordinær åpningstid, som er mandag-fredag 09.00-15:30.

Akutt situasjon i utlandet

Dersom du er student gjennom Oslo Nye i Høyskole og trenger hjelp, kan du kontakte Sjømannskirken. De har en døgnåpen beredskapstelefon.

Nummer: +47 951 19 181

Nyttige apper og nettsteder

Sikresiden.no er et mobiltilpasset nettsted for studenter og ansatte på universiteter og høyskoler. Her finner du aktuelle telefonnummer og lettfattelig veiledning om hva du skal gjøre i forskjellige krisesituasjoner. Du må imidlertid alltid selv vurdere hva som er best å gjøre i en konkret situasjon.

Legg et bokmerke til denne siden på forsiden på telefonen din, slik at den er lett tilgjengelig hvis det skulle bli nødvendig.

www.sikresiden.no

Appen Hjelp 113 sender en automatisk melding om hvor du befinner deg dersom du ringer 110, 112 eller 113 fra selve appen.

Husk å åpne appen så snart du har lastet den ned. Du må taste inn telefonnummeret ditt for at nødsentralen skal klare å spore deg opp automatisk hvis du bruker appen for å få øyeblikkelig hjelp på et senere tidspunkt.

Last ned appen Hjelp 113

Sjømannskirken hjelper nordmenn som havner i små og store kriser i utlandet. De har en egen app som heter Nødnummer, og der kan du:

• finne alle lokale nødnummer uansett hvilket land du befinner deg i
  • legge inn ditt eget reiseforsikringsselskap med alarmnummer, polisenummer og annen viktig informasjon
  • legge inn kontaktnummer til pårørende, arbeidsgiver, telefonnummeret til Utenriksdepartementet (UD-OPS), nummer til sperring av kort og nærmeste sjømannskirke

Last ned appen Nødnummer