Lene Kristin Grimstad

Høyskolelektor

Lene Kristin Grimstad

Lene er programansvarlig for bachelor i freds- og konfliktstudier og bachelor i internasjonale studier.

Bakgrunn

• Master i Society, Science and Technology in Europe (ESST) fra Universitetet i Oslo og Universitetet i Strasbourg
  • Bachelor i freds- og konfliktstudier fra Oslo Nye Høyskole

Jobber med

Lene har sin bachelorgrad i freds- og konfliktstudier fra Oslo Nye Høyskole, så hun vet alt om hvordan det er å være student hos oss. Nå jobber hun ved institutt for statsvitenskap og internasjonale relasjoner og er programansvarlig for internasjonale relasjoner. Hun har også emneansvar for emner på 1. året og for det valgfrie emnet internship.

Annet

Lene er styremedlem i Norges Fredslag og leder en temagruppe om automatisering av krig i samme organisasjon. Lene har fulgt staters arbeid med Lethal Autonomous Weapons Systems under FNs Våpenkonvensjon siden 2014, og koordinerer Europa for sivilsamfunnskampanjen «Stop Killer Robots». Lene sitter også i styringskomiteen til det norske forskeroppropet Lytt-til-oss.