Ernæringsstudentene Elena Maria Hanssen og Karina Salte Stokkeland bidrar med ernæringsråd i Tanzania (Foto: Privat)

Ernæringsstudenter på internship i Tanzania

Elena Maria Hanssen og Karina Salte Stokkeland er begge ernæringsstudenter på Oslo Nye Høyskole. Som en del av bachelorgraden kan de velge internship/praksis. Nå tilbringer de 3 måneder i Tanzania der de blant annet bidrar med ernæringsråd i lokalsamfunnet.

Publisert i Internship Onsdag 25. september, 2019 - 14:32 | sist oppdatert Mandag 21. mars, 2022 - 15:26

Arbeidspraksis som del av bachelorgraden

Både Elena og Karina valgte global ernæring som valgemne og traff hverandre da begge tilbrakte noen uker ved  Tanga International Competence Centre Tanzania sist høst. Elena er nettstudent og Karina har vært stedlig student i Oslo. Da de fikk muligheten til å søke om internship som del av bachelorgraden sin, reiste de ned igjen for 3 måneder med arbeidsrelevant praksis.  Som del av internshipet bidrar de i lokalsamfunnet med ernæringsråd, hjelper til med riktig kosthold til HIV-smittede, er med å etablere av kjøkkenhager for å nevne noe.

Kjøkkenhager – et fellesprosjekt!

I januar var våre fred- og konfliktstudenter med på å gjøre klar en kjøkkenhage for en enslig mor med 3 barn. De satte blant annet opp nytt gjerde slik at grønnsakene skulle få stå i fred fra beitedyr.  Nå har ernæringsstudentene  anlagt og plantet grønnsakshagen, og i tillegg bygget kjøkken!

Karina i Tanzania

Her er Karina Salte Stokkeland midt i grønnsakshagen sammen med spinatplanter og bønnespirer! (Foto: Privat)

Kjøkkenhage i Tanzania

Fred- og konfliktstudenter satte i stand kjøkkenhagen i januar og bygde blant annet et gjerde slik at grønnsakene skulle få stå i fred. (Foto: Privat)