Mette Espe Myrmæl

Høyskolelektor

Mette Espe Myrmæl

Mette er høyskolelektor i psykologi ved Oslo Nye Høyskole, med emneansvar for Innføring i generell psykologi (PSY1130), Sosial- og personlighetspsykologi (PSY1240) og Miljø- og klimapsykologi (PSY6180). Hun er også podkastvert for høyskolens offentlige podkast «Psykt Interessant».

Mette har en mastergrad i utvikling-, helse- og samfunnspsykologi fra Universitetet i Oslo, med spesialisering innen forebygging av psykiske vansker.

I tillegg har hun stor faglig interesse for miljø- og klimapsykologi, og har forsket på natureksponering i barndommen og miljøvennlige holdninger senere i livet. Hun er også produsent og redaktør til høyskolen sin podkast «Psykt Interessant».

• Mastergrad i Helse-, Utvikling- og Samfunnspsykologi fra Universitetet i Oslo
  • Bachelorgrad i anvendt psykologi fra Bjørknes Høyskole (Oslo Nye Høyskole)

Jobber med

Undervisningsområder

Samfunnspsykologi, utviklingspsykologi, sosialpsykologi, helsepsykologi, biologisk psykologi, personlighetspsykologi, kritisk psykologi, miljøpsykologi, læringspsykologi og kvantitative forskningsmetoder.