VINNER AV LÆRINGSMILJØPRISEN: Ine Haavik (Foto: ONH)

Læringsmiljøprisen vinner 2020/2021

I år var det Ine Haavik, studiesjefen på Oslo Nye Høyskole, som vant læringsmiljøprisen. Ine hjelper blant annet med å håndtere vanskelige situasjoner for studenter, og bidrar i så måte til et positivt studiemiljø.

Publisert i Nyheter Tirsdag 29. juni, 2021 - 09:00 | sist oppdatert Tirsdag 29. mars, 2022 - 14:05

Læringsmiljøprisen har til hensikt å sette søkelyset på individer eller miljøer som bidrar til et godt læringsmiljø.

Både studenter og ansatte har nominert verdige kandidater som på ulikt vis har bidratt til godt læringsmiljø for både ansatte og studenter. Det har i nominasjonene blitt pekt på fremragende aktiviteter, adferd og opplegg som treffer på tvers av studieretninger, en til en i møte med enkeltstudenter, på et institutt, ut over høyskolens bredder og i undervisningsrommet; både det digitale og det fysiske. Årets nominasjoner viser samlet hvor mange ulike arenaer som er viktig for å skape et godt læringsmiljø.

Juryens begrunner sitt valg av årets vinner på følgende måte:

Et riktig godt læringsmiljø tåler det uventede, det vanskelige og det som ikke alltid ble som man trodde eller håpet. Når studenter havner i en ugrei situasjon eller trenger fleksibilitet og smidighet vil et godt læringsmiljø ta de behovene imot på en god måte. Å bli møtt med respekt, forståelse og saklighet en regnværsdag er essensielt for å ha det trygt og godt når sola skinner.

Årets vinner gir et solid bidrag til å læringsmiljøet ved nettopp å bidra med dette. Det er når det røyner på man for vist hva man er god for og hva læringsmiljøet tåler.

Som det kommer frem i nominasjonen;

Hun har vært støttende i prosessen med å håndtere medstudenters vanskelige situasjon, og jeg synes hun fortjener en honnør for dette da det er en noe "upopulær" rolle.

Det behøves også enda mer fokus på dette fremover, så Ines arbeid er svært viktig for trivselen og kunne se tilbake på studietiden som mest mulig positiv.

Vinner av årets læringsmiljøpris går til vår kjære studiesjef Ine Haavik.